Η ελευθερία χωρίς τη μάθηση είναι πάντα σε κίνδυνο· η μάθηση χωρίς ελευθερία είναι πάντα μάταιη. Τζων Κέννεντυ .-
Η ευτυχία είναι απλή, σαν τη σκέψη ενός παιδιού .-
~ Η αγάπη αποτελείται απο μια μοναδική ψυχή που κατοικεί σε δύο σώματα! (Αριστοτέλης) ~ Όταν δεν έχεις κάνει αυτό που αγαπάς , πρέπει να αγαπάς αυτό που έχεις.- (Σίλερ).-
~ Το μόνο κόσμημα, που δεν υπόκειται σε φθορά είναι η Γνώση.- (Φούλερ).-
~ Εκείνο που γνωρίζουμε είναι μηδανηνό , ενώ εκείνο που αγνοούμε είναι άπειρο .(Λαπλάς).-
~ Είναι σκληρό να αποτύχεις , είναι όμως πιο σκληρό το να μην έχεις δοκιμάσει να πετύχεις. (Θ Ρούσβελτ).- 'Αλλο σκευάσματα και άλλο κατασκευάσματα ,-
`~ Ηγλώσσα της καρδιάς είναι τα μάτια. (Γ.Σανδή).-
~ Ο Ευφυής άνθρωπος αλλάζει γνώμη , ο ανόητος ποτέ.(Στερό).-
~ Η Ζωή είναι όμορφη όταν θέλουμε να την βλέπουμε όμορφη. (stamos).- Οι ιδέες πεθαίνουν όταν σταματήσεις να αγωνίζεσαι για αυτές.

Κυριακή 5 Μαΐου 2013

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΑΣΧΑ στο αγιάζι της ενημέρωσης 05 ΜΑΪΟΥ 2013

***ΚΥΡΙΑΚΗ  ΠΑΣΧΑ  στο  αγιάζι της  ενημέρωσης 05 ΜΑΪΟΥ  2013 :
Ο Παπά - Μιχάλης στην 1η  Ανάσταση στο Αρφαρά  2013 επί του  άμβωνος Ι.Ν. Αγίων Θεοδώρων .- 
 
Στο  Αριστερό  ψαλτήρι στο Αρφαρά Γιώργος Κ.  Αργυράκης  και Θεόδωρος Δημ. Λαφαζάνος .-

Στο Δεξιό Ψαλτήρι στο Αρφαρά Ιωάννης Δημ.  Πετρόπουλος  καί Γιάννης Αργυράκης .-
 
 Προσκύνημα  του  Ευαγγελίου στην 1η Ανάσταση στον Ι.Ν. Αγίων Θεοδώρων Αρεφαρών 2013
 Παπά -Μιχάλης Ε. Μπούρας κοινωνεί (Θεία Μετάληψης) Πιστούς  Αρφαραίους την ημέρα της Αναστάσεως  2013 ,-
Στο Αριστερό ψαλτήρι  των Αρφαρών
-  , Γιέργιος Δ. Μωραγιάννης καί Θεόδωρος Δημ.  Λαφαζάνος 2013 .-
Στο Δεξιό ψαλτήρι Αρφαρών Χρήστος Ε. Δημητρακόπουλος , Λευτέρης Ιωα. Παπανικολάου , Ιωάννης Δημ.  Πετρόπουλος καί ..Γιάννης Αργυράκης   2013 .-

http://youtu.be/lgfMuurdng4 ,   : ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ  από παιδιά !!! :

Κυριακή, 5 Μαΐου 2013        Το Άγιο Πάσχα!
Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη και πλουσιότερη σε λαογραφικές εκδηλώσεις γιορτή των Ορθοδόξων Χριστιανών. Η λέξη Πάσχα προέρχεται από την εβραϊκή «pesah» που σημαίνει "διάβαση" : Οι Εβραίοι γιόρταζαν το Πάσχα σε ανάμνηση της απελευθέρωσής τους από τους Αιγυπτίους και της διάβασης της Ερυθράς θάλασσας, οι Χριστιανοί γιορτάζουν την ανάσταση του Σωτήρα και τη διάβαση από το θάνατο στη ζωή. Η αντίστοιχη ελληνική λέξη για το Πάσχα είναι Λαμπρή, διότι η ημέρα της Ανάστασης του Χριστού είναι μέρα ευφρόσυνης! Το Πάσχα είναι................................. κινητή γιορτή και γιορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας (δηλ. Κυριακή μετά την πανσέληνο του Μαρτίου). Πληθώρα εθίμων και παραδόσεων αναβιώνουν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που προηγείται του Πάσχα (Μεγάλη Εβδομάδα) σε όλες τις περιοχές του ελληνικού χώρου. Οι προετοιμασίες για τον εορτασμό της Ανάστασης ξεκινούν από τη Μεγάλη Πέμπτη. Την ημέρα αυτή οι νοικοκυρές κατά παράδοση ετοιμάζουν τα τσουρέκια και βάφουν αβγά με ειδικές βαφές κόκκινου χρώματος. Το αυγό συμβολίζει από την αρχαιότητα την ανανέωση της ζωής και το κόκκινο χρώμα το αίμα του Χριστού. Παλιότερα συνήθιζαν να τοποθετούν το πρώτο κόκκινο αβγό στο εικονοστάσι του σπιτιού για να ξορκίζουν το κακό. Σε κάποια χωριά, πάλι, σημάδευαν το κεφάλι και την πλάτη των μικρών αρνιών με την κόκκινη μπογιά που είχε χρησιμοποιηθεί για το βάψιμο των αβγών. Συνήθιζαν επίσης να φυλάσσουν μία από τις κουλούρες της Μεγάλης Πέμπτης στο εικονοστάσι για να προστατεύονται τα μέλη της οικογένειας από τα μάγια. Την πιο ιερή μέρα της Μεγάλης Εβδομάδας αποτελεί η Παρασκευή, μέρα κορύφωσης του θείου δράματος με την Αποκαθήλωση από το σταυρό και την Ταφή του Χριστού. Λόγω του πένθους της ημέρας οι νοικοκυρές δεν ασχολούνται με τις δουλειές του σπιτιού, αποφεύγοντας ακόμη και το μαγείρεμα. Με λουλούδια που μαζεύουν ή αγοράζουν, γυναίκες και παιδιά πηγαίνουν στις εκκλησίες για να στολίσουν τον Επιτάφιο. Το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής γίνεται στις εκκλησίες αναπαράσταση της ταφής του Χριστού και το ίδιο απόγευμα η περιφορά του Επιταφίου. Από το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου ξεκινούν οι ετοιμασίες για το γιορτινό τραπέζι της Ανάστασης και οι νοικοκυρές μαγειρεύουν τη μαγειρίτσα. Λίγο πριν τα μεσάνυχτα οι πιστοί συγκεντρώνονται στις εκκλησίες κρατώντας λευκές λαμπάδες, τις οποίες ανάβουν με το «Αγιο φως», που μοιράζει ο ιερέας. Όταν ο τελευταίος ψάλλει το «Χριστός Ανέστη» οι πιστοί ανταλλάσσουν ευχές και το λεγόμενο «φιλί της Αγάπης». Με το «Αγιο φως» συνηθίζουν να σταυρώνουν το ανώφλι της εξώπορτας των σπιτιών τρεις φορές για καλή τύχη. Κατόπιν κάθονται γύρω από το γιορτινά στρωμένο τραπέζι για να τσουγκρίσουν τα κόκκινα αυγά και να γευματίσουν με την παραδοσιακή μαγειρίτσα. Το πρωί της Κυριακής σουβλίζεται σε πολλές περιοχές της χώρας ο οβελίας. Σε άλλες πάλι, το κρέας για το πασχαλινό τραπέζι, αρνί ή κατσίκι κατά περίπτωση, ψήνεται στο φούρνο. Μέσα σε εορταστική ατμόσφαιρα ακολουθεί πλούσιο γεύμα και το γλέντι διαρκεί συνήθως μέχρι αργά το βράδυ. Το χριστιανικό Πάσχα ονομάζεται και "Πάσχα το Καινόν", ενώ το εβραϊκό λέγεται Νομικό Πάσχα. 

 ΕΒΡΑΙΚΟ ΠΑΣΧΑ 
  Το Πάσχα προϋπήρχε ως έθιμο στην αρχαία Αίγυπτο, όπου γιόρταζαν την άνοιξη το Πισάχ, δηλ. τη διάβαση του Ήλιου από τον ισημερινό (με άλλα λόγια την εαρινή ισημερία). Από τους Αιγύπτιους πήραν εθιμικά στοιχεία οι Εβραίοι και μαζί το έθιμο του Πάσχα. Το χριστιανικό Πάσχα διαφέρει από το εβραϊκό. Εως τον 4ο αιώνα μ.Χ. ο γιορτασμός του ήταν κοινός. Διαφοροποιήθηκε ωστόσο από τους Αποστόλους το 51 μ.Χ., ενώ χριστιανοί και Εβραίοι διαχωρίστηκαν απόλυτα (σε σχέση με τη γιορτή του Πάσχα) μετά την Α' Οικουμενική σύνοδο. Η σύνοδος αυτή επέμενε να γιορτάζουν όλοι οι Χριστιανοί μαζί (Δύσης και Ανατολής) και μάλιστα να γιορτάζουν χρονολογικά μετά το εβραϊκό Πάσχα. Μετά την αλλαγή του ημερολογίου από τον πάπα Γρηγόριο ΙΓ', τον Οκτώβριο του 1582 και την θέσπιση του "Γρηγοριανού ημερολογίου", σταθεροποιήθηκε η ασυμφωνία όχι μόνο μεταξύ Εβραίων και Χριστιανών αλλά και μεταξύ των Χριστιανικών Εκκλησιών (Ρωμαιοκαθολικών, Προτεσταντών και Ορθοδόξων). Στοιχεία για το γιορτασμό του Πάσχα από τους Ιουδαίους (Εβραίους) υπάρχουν στο Δευτερονόμιο, όπου ερμηνεύεται η αιτία του τρόπου του γιορτασμού τους. Η εαρινή ισημερία για τους Εβραίους είναι η 1η Νισάν. Σύμφωνα με την Έξοδο κάθε αρχηγός οικογένειας έπαιρνε στις 10 Νισάν ένα πρόβατο αρσενικό, το οποίο θυσίαζε στις 14 Νισάν στο ναό των Ιεροσολύμων. Όσοι έμεναν έξω από την πόλη, στην επαρχία, δεν ήταν υποχρεωμένοι να εφαρμόσουν αυτό το έθιμο της θυσίας του αρνιού και μπορούσαν να το αντικαταστήσουν με άλλα φαγητά. Το αρνί που θυσιαζόταν, το έψηναν αργότερα με τον όρο να το φάνε όλο το ίδιο βράδυ. Απαγορευόταν να περισσέψει από το ψημένο αρνί για την επόμενη ημέρα. Κατά τη γιορτή, το βράδυ, οι Εβραίοι άπλωναν στο τραπέζι όλα τα φαγητά, δηλ. το αρνί, τις πικρίδες (είδος πικρών χόρτων), τα άζυμα και το βάμμα. Από όλα αυτά έτρωγαν πρώτα τις πικρίδες και προσεύχονταν. Στη συνέχεια, οι πιο γέροι της οικογένειας διηγούνταν όλη την ιστορία της δουλείας και της απελευθέρωσης από την αιγυπτιακή σκλαβιά και εξηγούσαν το συμβολισμό κάθε είδους φαγητού που βρισκόταν στο τραπέζι. Έτσι, τα άζυμα συμβόλιζαν τη βιαστική φυγή των Εβραίων, τόσο βιαστική ώστε δεν πρόλαβαν να ζυμώσουν. Επίσης οι πικρίδες συμβόλιζαν την πικρία της σκλαβιάς. Σε όλη τη διάρκεια του γιορτασμού υπήρχε ρητή απαγόρευση να φάνε ζυμωμένο ψωμί για εφτά μέρες, ενώ όλοι οι Εβραίοι φορούσαν παπούτσια οδοιπορίας, θέλοντας να συμβολίσουν τη φυγή. Εκτός από την απελευθέρωση από την Αιγυπτιακή σκλαβιά και το πέρασμα της Ερυθράς Θάλασσας, οι Εβραίοι γιόρταζαν με το Πάσχα και την ανοιξιάτικη συγκομιδή. Γι' αυτό όλοι οι αρχηγοί των οικογενειών έφερναν ως τάμα στο ναό των Ιεροσολύμων και ένα δεμάτι κριθαριού. Έτσι κήρυσσαν και τη γιορτή της συγκομιδής και τότε μόνον επιτρεπόταν να φάνε ζυμωμένο ψωμί. Κατά το Πάσχα, επίσης, έδιναν χάρη σε έναν κατάδικο, συνήθεια που μάλλον εισήγαγαν οι Ρωμαίοι. 

 ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΠΑΣΧΑ 
  Το Χριστιανικό Πάσχα διαρκεί δύο εβδομάδες: από την Κυριακή των Βαΐων (συμβολίζει την είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα) ως την Κυριακή του Θωμά. Η πρώτη εβδομάδα ονομάζεται Μεγάλη Εβδομάδα ή Εβδομάδα των Παθών, αρχίζει με την Κυριακή των Βαΐων και λήγει το Μεγάλο Σάββατο. Όλη τη Μεγαλοβδομάδα υπάρχει συνήθεια να νηστεύουν οι χριστιανοί και να παρακολουθούν τακτικά τις εκκλησιαστικές λειτουργίες. Η δεύτερη εβδομάδα του Πάσχα ονομάζεται Εβδομάδα του Πάσχα ή Λαμπροβδομάδα ή Λαμπρή και αρχίζει με την Κυριακή του Πάσχα. Όλες οι ήμερες που ακολουθούν θεωρούνται ημέρες χαράς και διασκέδασης (Διακαινήσιμες και η εβδομάδα ονομάζεται Διακαινησίμου). 

 ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ 
  Ο προσδιορισμός της Κυριακής του Πάσχα αποτέλεσε περίπλοκο πρόβλημα για τις Εκκλησίες και προκάλεσε σφοδρές έριδες. Η Α' Οικουμενική σύνοδος της Νίκαιας (325) όρισε ως μέρα του Πάσχα την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο που ακολουθεί την εαρινή ισημερία της 21ης Μαρτίου. Καθόρισε επίσης ότι, εφόσον η πανσέληνος είναι Κυριακή, το Πάσχα θα γιορτάζεται την αμέσως επόμενη Κυριακή. Επειδή η πρώτη μέρα της Σελήνης τοποθετείται μεταξύ 8ης Μαρτίου και 5ης Απριλίου, το Πάσχα μπορεί να πέσει στο διάστημα μεταξύ 22ας Μαρτίου και 25ης Απριλίου. Οι ημερομηνίες αυτές υπολογίζονται με το παλαιό ημερολόγιο (Γρηγοριανό), γιατί μ' αυτό καθορίζεται η εαρινή ισημερία. Για να βρούμε τα όρια μέσα στα οποία γιορτάζεται το Πάσχα, σύμφωνα με το νέο ημερολόγιο, προσθέτουμε 13 μέρες. Έτσι βρίσκουμε ότι οι ημερομηνίες του ορθόδοξου Πάσχα κυμαίνονται από τις 4 Απριλίου ως τις 8 Μαΐου. Επειδή για τον καθορισμό του ορθόδοξου Πάσχα η εαρινή ισημερία υπολογίζεται με βάση το παλαιό ημερολόγιο, οι παλαιοημερολογίτες και οι νεοημερολογίτες γιορτάζουν το Πάσχα την ίδια μέρα. Αντίθετα, οι ρωμαιοκαθολικοί και οι προτεστάντες καθορίζουν την εαρινή ισημερία με βάση το νέο ημερολόγιο και γι' αυτό γιορτάζουν συνήθως το Πάσχα μια βδομάδα νωρίτερα από τους Ορθόδοξους. Το Πάσχα συμβαίνει να γιορτάζεται ταυτόχρονα από τις Δυτικές εκκλησίες και την Ορθόδοξη, όταν η πρώτη πανσέληνος μετά την εαρινή ισημερία πέφτει μετά τις 28 Μαρτίου. Το Ιουδαϊκό (Εβραικό) Πάσχα γιορτάζεται σήμερα κατά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας, δηλ. μεταξύ 30 Μαρτίου και 27 Απριλίου. Παλιότερα το ιουδαϊκό Πάσχα (γνωστό ως Νομικό Πάσχα) γιορταζόταν σύμφωνα με το Μωσαϊκό νόμο μεταξύ 3ης Απριλίου και 1ης Μαΐου. Γιατί όμως υπάρχει αυτή η διαφορά στην ημερομηνία εορτασμού του Πάσχα, αφού πρόκειται για την ίδια χριστιανική γιορτή και δεν υπάρχει καμιά δογματική ή θεολογική διαφορά στο θέμα αυτό; Ο Χριστός και οι απόστολοι εόρταζαν το Ιουδαϊκό Πάσχα με το οποίο συνδέθηκε και ο Μυστικός Δείπνος. Επειδή οι πρώτοι χριστιανοί, όπως ήταν φυσικό, ήταν Εβραίοι, παρέλαβαν την εορτή αυτή από αυτούς και διατήρησαν το όνομα Πάσχα σε ανάμνηση της Ανάστασης του Κυρίου δηλ. "της διαβάσεως από τον θάνατον στην ζωή" και συμβολικά της "διαβάσεως από του θανάτου της αμαρτίας εις την ζωήν της αλήθειας" και ονομαζόταν σε αντιδιαστολή με το Εβραϊκό Πάσχα "Πάσχα το καινόν". Κατά τα πρώτα έτη του Χριστιανισμού, οι Ιουδαΐζοντες Χριστιανοί τόνιζαν στην εορτή του Πάσχα το γεγονός της σταύρωσης του Χριστού και επέμεναν να το εορτάζουν την 14η του μήνα Νισάν, μαζί με τους Εβραίους. Αυτό συνέβαινε και με τους "τεσσαρεσκαιδεκατίτες" της Μικράς Ασίας. Αντίθετα, οι Χριστιανοί άλλων εθνών, τόνιζαν την ανάσταση του Χριστού και συνέδεσαν τον εορτασμό του Πάσχα με την αναστάσιμη ημέρα της εβδομάδας, την Κυριακή, η οποία ακολουθούσε την 14η του μήνα Νισάν, με την έννοια ότι το Χριστιανικό Πάσχα δεν ήταν δυνατόν να προηγείται ή και να συμπίπτει με το εβραϊκό Πάσχα. Μόνο οι εκκλησίες της Μικράς Ασίας επέμεναν στην Iουδαϊζουσα παράδοση, ενώ όλες οι άλλες τοπικές εκκλησίες εόρταζαν το Πάσχα μετά το Iουδαϊκό και σε ημέρα Κυριακή. Λύση στο πρόβλημα της ημερομηνίας εορτασμού του Πάσχα έδωσε η Α' Οικουμενική σύνοδος που έγινε στην Νίκαια της Βιθυνίας το 325 μ.Χ., η οποία λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εβραίοι εόρταζαν το Πάσχα κατά την ημέρα της Πανσελήνου που γινόταν μετά την εαρινή ισημερία και επειδή ο Χριστός αναστήθηκε μετά την εορτή του εβραϊκού Πάσχα, δηλαδή μετά την εαρινή πανσέληνο, καθόρισε τον εξής κανόνα: Το χριστιανικό Πάσχα πρέπει να εορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την Πανσέληνο, που θα γίνει κατά την ημέρα της εαρινής ισημερίας ή μετά από αυτήν. Αν η πανσέληνος γίνει Κυριακή τότε το Πάσχα θα εορτάζεται την επομένη Κυριακή. Αυτό έγινε για να μην συμπίπτει ποτέ το χριστιανικό με το εβραϊκό Πάσχα. Η πανσέληνος που συμβαίνει κατά ή μετά την εαρινή ισημερία λέγεται και πανσέληνος του Πάσχα ή πασχαλινή πανσέληνος. Η Α' Οικουμενική σύνοδος ανέθεσε στον Πατριάρχη της Αλεξάνδρειας, πόλη στην οποία άκμαζε η αστρονομία τα χρόνια εκείνα, να φροντίσει τον καθορισμό της πανσελήνου του Πάσχα και κατ' επέκταση την ημερομηνία του Πάσχα για όλες τις χριστιανικές εκκλησίες. Στην Αλεξάνδρεια όμως χρησιμοποιούσαν τον κύκλο του Μέτωνα για τον προσδιορισμό των μελλοντικών Πανσελήνων, σύμφωνα βέβαια και με το Ιουλιανό ημερολόγιο. 

 Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΜΕΤΩΝΑ 
  Ο Αθηναίος Αστρονόμος Μέτων (432 π.Χ.) ανακάλυψε ότι 235 συνοδικοί μήνες ισοδυναμούν με 19 τροπικά (ηλιακά) έτη. ο συνοδικός μήνας είναι το χρονικό διάστημα μεταξύ δυο διαδοχικών ομωνύμων φάσεων της σελήνης (π.χ. μεταξύ δυο πανσελήνων ή μεταξύ δυο πρώτων τέταρτων) και είναι ίσος με 29,530588 ημέρες το τροπικό έτος, είναι το χρονικό διάστημα ανάμεσα σε δυο διαδοχικές διαβάσεις του ήλιου από το εαρινό ισημερινό σημείο (κατά την φαινόμενη ετήσια κίνηση του ήλιου πάνω στην εκλειπτική) και είναι ίσο με 365,242199 (μέσες ηλιακές) ημέρες. Αυτή η περίοδος των 19 τροπικών ετών ή 6940 ημερών περίπου, ονομάστηκε κύκλος του Μέτωνα ή κύκλος της σελήνης. Ο κύκλος αυτός είναι πρακτικά χρήσιμος, διότι αν καταγράψουμε τις ημερομηνίες των φάσεων της σελήνης επί 19 συνεχόμενα έτη, οι φάσεις θα επανέρχονται στις ίδιες ημερομηνίες και κατά την ίδια σειρά στα επόμενα 19 έτη κ.ο.κ. Η ανακάλυψη αυτή έκαμε τεράστια εντύπωση στους Αθηναίους ώστε αποφάσισαν να γράψουν "χρυσοίς γράμμασι" σε όλα τα δημόσια καταστήματα τον αριθμό που φανερώνει την τάξη του εκάστοτε τρέχοντος έτους μέσα στον κύκλο του Μέτωνα. Όμως ο κύκλος του Μέτωνα παρουσιάζει κάποιο σφάλμα. Το σφάλμα αυτό έχει συγκεντρωθεί από το 325 μ.Χ. και σήμερα είναι 5 περίπου ημέρες. Με βάση λοιπόν τον κύκλο του Μέτωνα σχηματίσθηκε (από τους Αλεξανδρινούς αστρονόμους) ο πίνακας των πανσελήνων του Πάσχα, (Πασχάλιοι πίνακες) δηλαδή των μετά την 21η Μαρτίου Ιουλιανού ημερολογίου πανσελήνων, που ακόμη και σήμερα χρησιμοποιούν οι ορθόδοξοι Χριστιανοί, άλλοι αυτούσιο (π.χ. Ρώσοι) και άλλοι (π.χ. εμείς οι Ελληνες) σε σχέση και με το Νέο (Γρηγοριανό) ημερολόγιο. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι το 1582 που η Καθολική εκκλησία καθιέρωσε το νέο (Γρηγοριανό) ημερολόγιο (αυτό που έχομε σήμερα και εμείς) για να διορθώσει τα συσσωρευμένο λάθος του παλαιού (Ιουλιανού) ημερολογίου (π.η.) (τότε υπήρχε 10 μέρες καθυστέρηση του π.η., δηλαδή η εαρινή ισημερία του 1582 αντί να γίνει στις 21/3 έγινε στις 11/3). Οι ορθόδοξοι Χριστιανοί, κυρίως από μίσος στον πάπα, δεν δέχτηκαν την ρύθμιση αυτή και ορισμένοι (οι παλαιοημερολογίτες) συνεχίζουν κανονικά μέχρι σήμερα να χρησιμοποιούν το π.η. Όμως η Εκκλησία της Ελλάδας δέχθηκε το νέο ημερολόγιο (ν.η.) στις 10 Μαρτίου 1924, ακολουθώντας την Ελληνική πολιτεία που το είχε αποδεχθεί το 1923, αλλά χωρίς μετακίνηση του Πάσχα και των κινητών εορτών που εξακολουθούν να εξαρτώνται από το παλαιό ημερολόγιο (π.η.). Aπό την ημερομηνία του Πάσχα εξαρτώνται πολλές γιορτές (π.χ., Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως 28 μέρες πριν το Πάσχα, Αγίου Πνεύματος 50 μέρες μετά το Πάσχα κλπ) γεγονός που δείχνει την σπουδαιότητα της ημερομηνίας του τόσο στο ορθόδοξο όσο και στο καθολικό εορτολόγιο. 

 Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΤΟΥ OΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΑΣΧΑ 
  Ο υπολογισμός της ημερομηνίας του Πάσχα είναι ένα σύνθετο Μαθηματικό θέμα, αν και απαιτεί ουσιαστικά τις 4 πράξεις της αριθμητικής. Παλαιότερα την ημερομηνία του Πάσχα την υπολόγιζαν από ορισμένους πίνακες, τους περίφημους Πασχάλιους πίνακες. Σήμερα την ημερομηνία του Πάσχα (ορθοδόξου και καθολικού) την βρίσκουμε με ορισμένους Μαθηματικούς τύπους. Για τον καθορισμό της ημερομηνίας του ορθόδοξου (Ιουλιανού) Πάσχα ενός έτους Ε, σύμφωνα με το νέο ημερολόγιο (ν.η.).απαιτούνται : α) Η εύρεση της ημερομηνίας της Ιουλιανής (Μετώνειας, όχι πραγματικής) πασχαλινής πανσελήνου, έστω ΙΡ μέρες Απριλίου με το ν.η. και β) Ο υπολογισμός των ημερών από την επόμενη της προηγούμενης ημερομηνίας μέχρι και την Κυριακή του Πάσχα, έστω Η ημέρες. Τότε η ημερομηνία του Πάσχα θα είναι ΗΠ = ΙΡ + Η ημέρες Απριλίου. Οι Καθολικοί (και Διαμαρτυρόμενοι) εορτάζουν το Πάσχα (Λατίνων Πάσχα) σύμφωνα με τον κανόνα της Α' Οικουμενικής συνόδου, όμως η εαρινή ισημερία και η εαρινή πανσέληνος προσδιορίζονται σύμφωνα με το Γρηγοριανό ή νέο ημερολόγιο (ν.η.), λαμβάνοντας ακόμη υπόψη και το σφάλμα του κύκλου του Μέτωνα, την λεγόμενη εκκλησιαστική πρόπτωση. Ας σημειωθεί ότι οι παλαιοημερολογίτες (που ακολουθούν το Ιουλιανό ημερολόγιο) έχουν Πάσχα πάντα την ίδια Κυριακή με τους ορθόδοξους, αλλά με ημερομηνία 13 μέρες (μέχρι το 2099) μικρότερη.  
 
ΠΑΣΧΑ ΣΤΟ  ΑΡΦΑΡΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ  2013 :
 *** ΦΩΣ Αναστάσεως στο ΑΡΦΑΡΑ 2013:
http://youtu.be/mfhKWIYg_44 ,


*** ΑΡΦΑΡΑ 2013 Ευαγγέλιο Αναστάσεως:
http://youtu.be/IUcdUe98E2Q  ,


***  Αρφαρά 2013  Ευαγγέλιο προς  της 1ης  Ανάστασης: http://youtu.be/mm4GZxdK4K4 ,

*** Παπά - Μιχάλης στην 1η Λειτουργία  Αναστάσεως ΑΡΦΑΡΑ 2013 : http://youtu.be/zWuKt8mVcP0 ,
 
*** STAMATAKOS ΠΑΣΧΑ 2013 : : http://youtu.be/0iXruSQziVs ,
 

ΧΡΙΣΤΟΣ  ΑΝΕΣΤΗ !!!!!!!!!!!!!!
 
*** ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ  καί  Άλλα  :

~* ΤΟ  ΑΓΙΟ ΦΩΣ στην Αθήνα  2013 : http://youtu.be/fs0vNdMHJmA ,

~* Το  αναστάσιμο  φως από Ιεροσόλυμα στην  Αθήνα  2013 : http://youtu.be/NqV33_XCVDg ,

~* IEROSOLIMA  Άγιο φώς  Ανάστασης  2013 : http://youtu.be/LSn3m3FjIDI ,



***Το Πασχαλινό Μήνυμα του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Μεσσηνίας :
Αγαπητά μου παιδιά,
Απέναντι στην ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο, που πολιτεύεται ο Αναστάς Κύριος, προβάλλουμε την απαισιοδοξία μας και την αβεβαιότητά μας για το αύριο.
Απέναντι στην αγάπη για μία νέα ζωή, που μας προσφέρει ο Κύριος της ζωής και του θανάτου, επιδιώκουμε την απομόνωσή μας και στενάζουμε απέλπιδα μέσα στη δοκιμασία μας.
Απέναντι στην ελευθερία από τα δεσμά της φθοράς και του θανάτου, που μας υποδεικνύει ο Αναστάς Κύριος, υιοθετούμε την ανασφάλειά μας και εγκλωβιζόμαστε στα αδιέξοδα που η κρίση μας επιβάλλει.
Και μας διαφεύγει η πρόσκληση που μας απευθύνει ο εκ του τάφου Αναστάς Κύριος, ο οποίος «δέχεται τον έσχατον καθάπερ και τον πρώτον... Και τον ύστερον ελεεί και τον πρώτον θεραπεύει· κακείνω δίδωσι και τούτω χαρίζεται· και τα έργα δέχεται και την γνώμην ασπάζεται· και την πράξιν τιμά και την πρόθεσιν επαινεί», και μας καλεί να εισέλθουμε πάντες στο δείπνο της Ανάστασης με αγωνιστικότητα, χωρίς να χάσουμε την ελπίδα μας, αποβάλλον- τας κάθε εμπόδιο, πρόσκομμα η βάρος ατομισμού, ιδιοτέλειας, μίσους και απελπισίας, ώστε να αισθανθούμε όλοι μαζί, ο ένας δίπλα στον άλλον, ελεύθεροι εκφραστές της ελπίδας για το μέλλον και της αγάπης για τον συνάνθρωπο και τον αδελφό.
Η πρόκληση όμως του «Χριστός Ανέστη» και η επιβεβαίωση του «Αληθώς Ανέστη» δεν είναι τότε απλά μια ηχηρή έκφραση και μόνο, αλλά ο κατεξοχήν λόγος ζωής, ελπίδας και προσδοκίας για ένα καλύτερο αύριο, για μία νέα ζωή, για μία καλύτερη ανθρώπινη κοινωνία με προοπτική και μέλλον. Για μία νέα πορεία υπέρβασης της κρίσης και της ανασφάλειας, της αβεβαιότητας και των αδιεξόδων.
ΠAΣXA 2013
Mετ’ ευχών εν Χριστώ Αναστάντι
Ο Mητροπολίτης
+ Ο  Mεσσηνίας  XPYΣOΣTOMOΣ

*** Χριστός Ανέστη :
Το Θάρρος σας εύχεται Χρόνια Πολλά και πάνω από όλα υγεία.
Video: 
 

Χριστός Ανέστη ! “

Αναρτήθηκε από τον/την olympiada 

20130505-183442.jpg
“…οὐκ οἴδατε ὅτι τὸ σῶμα ὑμῶν ναὸς
τοῦ ἐν ὑμῖν Ἁγίου Πνεύματός;
…μὴ γίνεσθε δοῦλοι ἀνθρώπων.”
Απ.Παύλου Α Κορ. 7,23

” Χριστός Ανέστη ! “
Δεν είναι ευχή, είναι βιώμα, όχι για
κάτι που θα έρθει σε κάποιους άλλους
κάπου αλλού, είναι αυτό που
δίνει σκοπό, όχι στην άλλη ζωή, αλλά
μας δίνει την δύναμη και νόημα σε
αυτή εδώ που ζούμε.
Δεν είμαστε μόνο χριστιανοί, είμαστε
Ελληνορθόδοξοι, έχουμε τον “Μολών
Λαβέ” δίπλα στο “θανάτωι θάνατο
πατήσας”.
Αγαπάμε την ζωή και γι αυτό δεν
φοβόμαστε να αγωνιστούμε γι αυτή.
Οχι σαν δούλοι, αλλά σαν Ελεύθεροι
άνθρωποι.
Λαός κι άνθρωπος που έχει πίστη στο
Χριστός Ανέστη δεν μπορεί να νικηθεί
ποτέ!
Οσό κι αν τον πατήσουν.
Οσο κι αν τον ταπεινώσουν.
Οσο κι αν τον λοιδορίσουν.
Οσο κι αν τον φοβήσουν.
Κάθε φορά που θα λέει Χριστός
Ανέστη, θα ξυπνάει μέσα του, η φλόγα
της Αντίστασης.
Έμπλεξαν με λάθος λαό, οι γύπες των
Αγορών κι υπηρέτες των Μνημονίων.
Εδώ είναι Ελλάδα.
Καλή Λευτεριά στην Πατρίδα μας. Η
Ανάσταση συνεχίζεται!
netakias.com
 
***«Πέταξαν» και φέτος γλόμπους στην Κυπαρισσία! :
    Στον αέρα της Κυπαρισσίας «πέταξαν» και φέτος γλόμπους, τηρώντας το έθιμο, με κέφι και χαρά! Κάτοικοι της γειτονιάς κάθε χρόνο φτιάχνουν μόνοι τους γλόμπους και τους πετάνε! Οι γλόμποι είναι με λευκές κόλλες, που συμβολίζουν την Ανάσταση του Κυρίου! Αρκετοί πολίτες και κυρίως πολλά νέα και μικρά παιδιά παρακολούθησαν το πέταγμα των γλόμπων και το χάρηκαν, με ευχές για Καλή Ανάσταση και του χρόνου με υγεία!
Του Ηλία Γιαννόπουλου
 
*** Ο Επιτάφιος στην παλιά Πόλη της Κυπαρισσίας :
 Η μοναδική περιφορά του επιτάφιου της Αγίας Τριάδας στην Παλιά Πόλη της Κυπαρισσίας έγινε χθες (3/5/2013)  και όπως κάθε χρόνο χρειάζεται μια ώρα και μισή, δηλαδή  90΄, για να ολοκληρώσει τη διαδρομή του.   Είναι μια γιορτή και μια μοναδική εμπειρία  αυθεντική, πραγματικά πέρα από τα καθιερωμένα.
Ο Επιτάφιος κατεβαίνει τα σκαλιά της Αγίας Τριάδας, που ολόφωτη κυριαρχεί σε όλη την πόλη, περνάει από την πλατεία  και μέσα από τα στενά και τα καλντερίμια της Παλιάς Πόλης, φτάνει στο  ιστορικό νεκροταφείο του Αγίου Δημητρίου, το οποίο  για λίγο  γεμίζει κόσμο και φώς, ψαλμωδίες και  συγκίνηση , πραγματικά μια μοναδική στιγμή. Επιστρέφοντας  με μια  ωραία διαδρομή κάτω από το Ηρώον, ανηφορίζει το καλντερίμι και γίνεται δέηση στην πλατεία του κάστρου και περνώντας από την Σταφιδόβρυση καταλήγει πάλι στην Αγία Τριάδα.
Πολύς κόσμος παρευρέθηκε φέτος στην περιφορά του Επιτάφιου, ίσως ο περισσότερος των τελευταίων ετών, με αξιοσημείωτο το γεγονός ότι πάνω από το 60% ήταν νέοι  κάτω των 35, οι οποίοι παρακολούθησαν όλη την περιφορά και εξέφραζαν διαρκώς τον θαυμασμό τους για την μαγική διαδρομή μέσα στην παλιά πόλη και την ιστορία και τις 2 αυτοσχέδιες χορωδίες των πανωπολιτών, που όπως  κάθε χρόνο δημιουργούνται εκείνη τη στιγμή, ψάλοντας στην ανοιξιάτικη νύχτα τους υπέροχους ύμνους και τα μοιρολόγια της βραδιάς. Το «Ω! γλυκύ μου έαρ», για μένα ο πιο ωραίος στίχος του κόσμου, πρωτοστάτησε στη φετινή περιφορά.  Τζίμα Ιμιρζιάδη

*** Τραυματισμένη αστυνομικός μετά από επίθεση από τσιγγάνους :
 Πριν μερικά λεπτά στο Νοσοκομείο Καλαμάτας μεταφέρθηκε αστυνομικός, η οποία δέχθηκε επίθεση από ομάδα τσιγγάνων στον Άγιο Κωνσταντίνο.
Η αστυνομικός έχει μεταφερθεί στο Νοσοκομείο Καλαμάτας.












*** Συνελήφθη ένας Τσιγγάνος για την επίθεση στη γυναίκα Αστυνομικό χθες στα Αρφαρά  :
 Συνελήφθη, χθες το μεσημέρι, στον Άγιο Κωνσταντίνo, από αστυνομικούς της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μεσσηνίας, ένας 25χρονος τσιγγάνος, γιατί λίγο νωρίτερα, μαζί με ακόμη τρία άτομα που αναζητούνται, στον Άγιο Κωνσταντίνο, αφού αρχικά είχαν επεισόδιο με ημεδαπό, στη συνέχεια επιτέθηκαν και τραυμάτισαν ελαφρά αστυνομικό, που προσπάθησε να επέμβει, και ενώ βρισκόταν στο σημείο μετά από καταγγελία για κλοπή από τον ανωτέρω ημεδαπό. Προανάκριση διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Περιφερείας Καλαμάτας.
 
***  Αυτοκίνητο πρσέκρουσε στα προαστευτικά κιγκλιδώματα του Νέδοντα! :
 Αυτοκίνητο ΙΧ για άγνωστους λόγους εξετράπει της πορείας του εχθές στις 7 το απόγευμα , με απότέλεσμα να προσεκρούσει στα προστατευτικά κιγκλιδώματα της γέφυρας του Νέδοντα. Από τη σύγκρουση δεν υπήρξαν τραυματισμοί παρά μόνο υλικές ζημιές. 
 
***Καλή Ανάσταση ή Επανάσταση…
   
Στο  Πήδημα Αρφαρών  Καλαμάτας 2013
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
 Κορυφώνεται η Εβδομάδα Παθών για το Χριστό, αλλά η δική μας δε λέει να τελειώσει με τίποτα. Και μπορεί ο Θεάνθρωπος να θυσιάστηκε για να μας σώσει, αλλά, πολλούς αιώνες μετά, κάποιοι άλλοι επιμένουν ότι αυτοί θα μας σώσουν. Δε θυσιάζονται όμως. Θυσιάζουν εμάς.
Ο Ιησούς υπέφερε το Σταυρό του Μαρτυρίου υπακούοντας τον πατέρα του, παρ’ ότι και οι δύο γνώριζαν ότι η Σωτηρία δε θα έρθει. Τουλάχιστον σ’ αυτή τη ζωή. Στην άλλη μπορεί, αλλά δεν το γνωρίζουμε εμείς, που είμαστε και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.
Είναι πράγματι περίεργο το πώς με μια τέτοια συνταγή σημείωσαν επιτυχία. Να σε κάνουν να πιστέψεις σε κάτι που δε γνωρίζεις και για το οποίο δεν είσαι και σίγουρος ότι θα έρθει. Μοιάζει με θαύμα.
Παρόμοιο κι αυτό που συμβαίνει σήμερα. Οι κυβερνώντες μάς ζητούν να πιστέψουμε ότι θα έρθει η σωτηρία. Μόνο που τόσο αυτοί όσο κι εμείς γνωρίζουμε ότι δεν πρόκειται να συμβεί κάτι τέτοιο. Και βέβαια, αυτοί που ανηφορίζουν το Γολγοθά είμαστε εμείς. Και το μαρτύριό μας δεν πρόκειται να κρατήσει λίγες ημέρες, όπως του Ιησού.
Και μπορεί η θυσία του να μην έφερε επί γης ειρήνη, όπως προσδοκούσε, αλλά γέννησε το χριστιανισμό. Παρ’ ότι αγνοούμε αν αυτή ήταν η επιθυμία του. Έτσι, αυτόκλητοι εκπρόσωποί του ανέλαβαν να ρυθμίσουν τα διαδικαστικά της πίστης. Και το έκαναν με τόση επιτυχία, ώστε οι χριστιανοί χωρίστηκαν σε ορθόδοξους, καθολικούς, προτεστάντες, παλαιοημερολογίτες, κόπτες και διάφορα άλλα.
Δεν είναι παράδοξο, με όλα αυτά κάποιοι να γιορτάζουν την Ανάσταση του Κυρίου σε λίγες ημέρες και κάποιοι άλλοι να τον έχουν αναστήσει λίγες εβδομάδες νωρίτερα; Πώς είναι δυνατό να ανασταίνεται δύο φορές; Ακόμα και για το Χριστό είναι πολλές.
Από την άλλη, οι θυσίες των ανθρώπων γέννησαν και ιδέες, οράματα, ελπίδα. Έγιναν σύμβολα θάρρους, ελευθερίας, ανεξαρτησίας. Βέβαια, πολλές φορές πήγαν χαμένες.
Η διαφορά της θυσίας του Θεανθρώπου από τις θυσίες των ανθρώπων είναι ότι η δική του ήταν προσχεδιασμένη και ο ίδιος γνώριζε ότι στο τέλος θα τη γλύτωνε και θα επέστρεφε στο πατρικό του, έχοντας όλα τα καλά του Θεού! Ενώ των ανθρώπων απλώς προέκυψαν. Και αυτοί που ρίσκαραν τη ζωή τους το έκαναν ξέροντας ότι, αν την έχαναν, δε θα γύριζαν σπίτι τους.
Γι’ αυτό και εμείς δεν προσδοκούμε την Ανάσταση. Πιστεύουμε στην επανάσταση. Και είναι στο δικό μας χέρι και όχι στου Θεού να την κάνουμε. Όπως υπενθυμίζει ένα σύνθημα σ’ έναν τοίχο: Ας τελειώνουμε με τον αστραφτερό κόσμο του τίποτα…

***  Την επόμενη φορά ας αξιοποιήσουν πιο παραγωγικά το χρόνο τους
 Στο  Πήδημα  Αρφαρών  2013
    της Βίκυς Βετουλάκη 
Πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του εισαγγελέα Καλαμάτας η δεύτερη συνάντηση με την Αστυνομία και τους δημάρχους Καλαμάτας και Μεσσήνης για την εγκληματικότητα και ιδιαίτερα αυτή που προέρχεται από τσιγγάνους.
Η σύσκεψη διεξήχθη υπό την προεδρία του εισαγγελέα Πρωτοδικών Δημήτρη Σταύρου και του αστυνομικού υποδιευθυντή, εκτελώντος χρέη διευθυντή, Μπάμπη Αλεβίζου.
Με έκπληξη, όταν ολοκληρώθηκε, άκουσα το δήμαρχο Καλαμάτας να δηλώνει στους εκπροσώπους των τοπικών Μέσων Ενημέρωσης πως «συμφώνησαν ότι η νομιμότητα είναι κοινή θέση και σε θέματα νομιμότητας δεν υπάρχουν εκπτώσεις».
Άφησα το… θαύμα μου, που θα έλεγε και η γιαγιά μου!
Δηλαδή, οι δήμαρχοι συμφώνησαν τα αυτονόητα. Γιατί; Ποια άλλη θα μπορούσε να είναι η θέση του εισαγγελέα Πρωτοδικών Καλαμάτας (και κάθε εισαγγελέα) και του αστυνομικού διευθυντή (και κάθε εκπροσώπου της Αστυνομίας);
Αυτή δεν είναι, άραγε, η αυτονόητη θέση, από την οποία θα μπορούσε να ξεκινήσει μια τέτοια σύσκεψη;
Και δεν έχουμε καμία απολύτως αμφιβολία ότι από την πλευρά της Εισαγγελίας ή της Αστυνομίας υπήρξε οποιαδήποτε σκέψη έκπτωσης σε ζητήματα νομιμότητας. Η πλευρά των δημοτικών αρχόντων είναι αυτή που μας προβληματίζει, όταν θέτουν στο τραπέζι τα αυτονόητα.
Κατά συνέπεια, ποια ήταν η πραγματική πρόοδος από μια τέτοια σύσκεψη;
Ο δήμαρχος Καλαμάτας επίσης, μαζί με το δήμαρχο Μεσσήνης, είπαν ότι οι συναντήσεις αυτές θα επαναλαμβάνονται κάθε μήνα.
Ο ένας προφανής λόγος, θα μπορούσαμε να πούμε, είναι η εκτίμηση της κατάστασης τη δεδομένη στιγμή. Μετά τι;
Μόνο εάν τον επόμενο μήνα, στην επόμενη συνάντηση, παρουσιασθούν συγκεκριμένα μέτρα, δράσεις και ενέργειες που ξεκίνησαν, ώστε πραγματικά να εξομαλυνθεί η κατάσταση, θα έχει γίνει θετικό βήμα.
Διότι αν μετά από ένα μήνα δηλώσουμε πάλι πως «συμφωνήθηκε να τηρηθεί η νομιμότητα», καλύτερα να μην κάνουν τη συνάντηση και να αξιοποιήσουν όλοι πιο εποικοδομητικά και παραγωγικά το χρόνο τους.


***  Άλλο είναι η ζωή…
  
 Στο  Πήδημα  Καλαμάτας 2013
 Της Μαρίας Νίκα
 Για την αξία της Μεσογειακής Ελληνικής Διατροφής μίλησε την περασμένη Παρασκευή στην πανεπιστημιακή σχολή της Καλαμάτας η διακεκριμένη καθηγήτρια Προληπτικής Ιατρικής Αντωνία Τριχοπούλου. Και δε στάθηκε τόσο στο θέμα της υγείας, όσο σε αυτό του πολιτισμού. Σε μια διατροφική κουλτούρα που διατηρήθηκε επί αιώνες, αλλά κινδυνεύει να χαθεί από μία και μόνο γενιά.
Γιατί η Μεσογειακή Διατροφή δεν είναι απλώς φαγητό, αλλά τρόπος ζωής. Και δε γίνεται στο πόδι. Θέλει σεβασμό. Θέλει χρόνο για να βρεις το σωστό μαγαζί ή τον παραγωγό που θα εμπιστευτείς, απ’ όπου θα ψωνίσεις τα φρέσκα φασολάκια, τις ντομάτες, τον αρακά, τις μελιτζάνες, τις πιπεριές. Θέλει χρόνο για να τα καθαρίσεις, να τα πλύνεις και ύστερα να τα μαγειρέψεις με αγάπη. Και βέβαια, θέλει χρόνο για να απολαύσεις όλα αυτά, όχι μόνος, αλλά μαζί με δικούς σου ανθρώπους γύρω από ένα ωραίο τραπέζι. Πόσοι έχουν σήμερα την πολυτέλεια να απολαμβάνουν κάτι τέτοιο;
Εν τω μεταξύ, καθώς άκουγα την κα Τριχοπούλου να καλεί τον κόσμο να διατηρήσει τη Μεσογειακή Διατροφή και την Ελληνική Κουζίνα την προηγούμενη εβδομάδα στην Καλαμάτα, αναρωτήθηκα πώς είναι δυνατόν να τρώμε μεσογειακά, αν δε ζούμε και μεσογειακά; Σκέφτηκα το γνωστό συγγραφέα, αγρότη και ακτιβιστή, Γιάννη Μακριδάκη, και τη συνάντηση που διοργανώνει για το καλοκαίρι στη Χίο, με τίτλο «Άλλο είναι η ζωή κι άλλο αυτό που ζούμε»:
1η Μέρα: Γνωριμία μεταξύ μας, αλλά και με τη γη και τη θάλασσα της περιοχής. Συζήτηση επί του θέματος: Το σύστημα είμαστε εμείς. Η αστικοποίηση του πλανήτη ως παράγοντας που συμβάλλει στην υποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος από το χρηματιστηριακό. Η καπιταλιστική κρίση και ο όρος «ανάπτυξη» ως συνέπειες της υπερ-αστικοποίησης του πληθυσμού της γης.
2η Μέρα: Βασικά μαθήματα αυτάρκειας και φυσικής καλλιέργειας, Ανωτάτη Σχολή Μπαξεβανικής. Συζήτηση επί του θέματος: Σπόροι, νερό, οξυγόνο, ενέργεια, οι πρώτες ύλες της ζωής μας σε χέρια ανήθικων και κερδοσκοπικών πολυεθνικών. Εκποίηση φυσικών πόρων και κινήματα πολιτών. Γνωριμία και συνεργασία μεταξύ των ανά την Ελλάδα Κινημάτων Αλληλεγγύης και Αντίστασης. Εναλλακτικοί τρόποι διαβίωσης (Οικοκοινότητες).
3η Μέρα: Ελεύθερη για εκδρομή, μπάνιο, εργασίες στο μπαξέ κ.λπ. Βράδυ: Ολονυχτία Λογοτεχνικών Αναγνώσεων με θέμα τον Άνθρωπο και τη Φύση. Θα διαβάσει ο καθένας ένα απόσπασμα από βιβλίο της επιλογής του.
4η Μέρα: Συμπεράσματα, αποφάσεις, λήξη εργασιών.

***  «Γαμπρό να ακουμπάει στο κράτος»
        
 Στο Πήδημα  Αρφαρών 2013
Η παρατεταμένη επικαιρότητα, σχετικά με τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων που χρειάζεται το κράτος, μου «πρόβαλε» μια παλιά εικόνα που είχε αποτυπωθεί στην πρώιμη παιδική ηλικία. Γύρω από τη φωτογωνιά του σπιτιού μας, με τον παππού μου να κάθεται στο ψηλό σκαμνί του και τις γυναίκες και τα παιδιά στα χαμηλά σκαμνιά, ακούγονταν κάθε χειμώνα πολλές ιστορίες του χωριού. Εκεί ερχόταν συχνά και μια ευπαρουσίαστη μεγαλοκοπέλα, συγγενής μας, και τότε άρχιζε η κουβέντα σχετικά με την παντρειά της. Η απάντησή της, σταθερή και επαναλαμβανόμενη, ήταν η ίδια: Εγώ θέλω γαμπρό που «να ακουμπάει στο κράτος». Η κουβέντα αυτή αποτύπωνε τη στόχευση των περισσότερων οικογενειών για τα κορίτσια τους. Ο γαμπρός – δημόσιος υπάλληλος δημιουργούσε αίσθημα εργασιακής ασφάλειας και κοινωνικής ανόδου. Η θέση του στην ιεραρχία ερχόταν δεύτερο θέμα και συναρτιόταν με την προίκα και τη μόρφωση του κοριτσιού. Για τις αγροτικές οικογένειες αρκούσε και θέση γραφέα, έστω και κλητήρα, ενώ οι αστικές έβαζαν ψηλότερα τον πήχυ, διεκδικώντας για γαμπρούς, τις περισσότερες φορές, «ψηλότερα ιεραρχικά ιστάμενους».
Είναι πολύ πιθανό αυτή η υψηλή προτεραιότητα στην αναζήτηση γαμπρών με την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου να ενισχύθηκε μετά τη συνταγματική πρόβλεψη περί μονιμότητάς τους, το 1911. Τότε που καταργήθηκε η συνηθισμένη μέχρι τότε πρακτική, η κάθε νέα κυβέρνηση να απολύει τους περισσότερους δημόσιους υπάλληλους που είχε διορίσει η προηγούμενη. Φαίνεται, όμως, ότι η συνταγματική πρόβλεψη αυτή, με την πάροδο του χρόνου, «ξέφυγε» από την ισορροπημένη εφαρμογή της. Εννοώ εκείνη που συσχετίζει τα δικαιώματα των υπαλλήλων με τις υποχρεώσεις τους για προσφορά εργασίας αντίστοιχης με τα δικαιώματα. Η απόκλιση αυτή από την ισορροπημένη σχέση μεταξύ δικαιωμάτων και υποχρεώσεων φαίνεται ότι οφείλεται στη μικροπολιτική διαχείριση του θέματος. Αυτή διαμόρφωνε χρόνο με το χρόνο την αντίληψη ότι για τους διορισμούς σε θέσεις δημοσίων υπαλλήλων από τους πολιτικούς θα έπρεπε η ανταπόδοση να γίνεται, κυρίως, προς αυτούς. Η προσφορά υπηρεσιών, σύμφωνα με τις ανάγκες της θέσης, έπεφτε έτσι σε δευτερότερη μοίρα…
Η αρμόδια κυβερνητική δομή για την πολιτική διαχείριση των θεμάτων της δημόσιας διοίκησης, πότε υπουργείο, πότε υφυπουργείο, πήρε με την εξέλιξη του χρόνου διάφορες ονομασίες και αρμοδιότητες: Προεδρίας της Κυβερνήσεως, Δημόσιας Διοίκησης, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και άλλες. Σε κάποια περίοδο, μάλιστα, το 1982 νομίζω, θεωρήθηκε σκόπιμο να ιδρυθεί και το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης, ως αυτοτελής οργανισμός με σκοπό την παραγωγή υψηλού επιπέδου στελεχών με αντικειμενικό τρόπο. Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην αντίστοιχη σχολή διετούς φοιτήσεως προβλέφτηκε, σωστά, να γίνονται χωρίς προσδιορισμένη ύλη μαθημάτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αποκαλυφθεί η γύμνια των γνώσεων που παρέχονται από την εκπαίδευση και να μείνουν κενές όλες σχεδόν οι προκηρυγμένες θέσεις, αφού οι υποψήφιοι δεν «έπιασαν» τη βάση! Με αποτέλεσμα να καταργηθεί αυτή η διάταξη, να επικρατήσει το σύστημα της απομνημόνευσης της περιορισμένης ύλης, να «ανθίσουν» τα φροντιστήρια και στη δημόσια διοίκηση, εκτός από την περιορισμένη διάθεση πολλών υπαλλήλων, να προστεθεί και το στοιχείο των περιορισμένων γνώσεων!
Με αυτά τα δεδομένα προχωρούσε ο χρόνος μέχρι που πριν από δέκα χρόνια… βρήκαμε το φάρμακο για τη δημόσια διοίκηση, τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ). Η θέσπισή τους δεν αποτελούσε παρά την ομολογία ότι η δημόσια διοίκηση είναι νεκρή. Και επειδή δεν υπήρχε ικανότητα να την αναστήσει, έπρεπε να φτιαχτεί ένας νέος θεσμός για να εξυπηρετούνται οι πολίτες, εκείνοι που θα έπρεπε να εξυπηρετούνται από τους υπηρετούντες δημοσίους υπαλλήλους του Δημοσίου και των οργανισμών του. Τι κι αν με αυτό το εφεύρημα θα έπρεπε να προσληφθούν και να μισθοδοτούνται κι άλλοι υπάλληλοι! Ας είναι καλά ο κρατικός προϋπολογισμός και η δυνατότητά του να καλύπτει τα ελλείμματά του με νέο δανεισμό. Έστω και με υψηλά επιτόκια, αφού ακόμα η χώρα ήταν φερέγγυα. Καλός ο νέος θεσμός για τους πολίτες, ακόμα καλύτερος για τους πολιτικούς με τις τόσες πολλές νέες προσλήψεις που προέβλεπε. Έμειναν τα… παλούκια, δηλαδή τα οικονομικά ελλείμματα και οι παραπανιστοί υπάλληλοι. Αυτά που βρήκε η τρόικα και ζητά τον περιορισμό του αριθμού τους, προκειμένου να συνεχιστεί το πρόγραμμα δανειοδότησης!
Φαίνεται ότι φθάσαμε σε σημείο που πλέον οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν αποτελούν ελκυστικούς γαμπρούς. Οι μισθοί μειώθηκαν, τα δώρα των εορτών καταργήθηκαν, οι συντάξεις πετσοκόπηκαν, τα εφάπαξ εκμηδενίστηκαν. Δεν είναι και το απόλυτο κακό. Ίσως η κοινωνία μας μπει στη λογική αναζήτησης της παραγωγικότητας ως στοιχείο για την κατάταξη των ατόμων, αλλά… και των γαμπρών. Του Νικολάου Μαραμπέα

***  Φοβού τους Δαναούς...
  
Ο φίλος Γιώργος με  εγκονές  του !!
Του Δημήτρη Γιατράκου 
Εκείνο που δε θυμόμουν και το «έκλεψα» από τον Πετρόγιαννη είναι ότι στις 28 Απριλίου του '41 έγινε η μάχη της Καλαμάτας, κατά την οποία οι Γερμανοί άλωσαν την πόλη εξολοθρεύοντας θύλακες Εγγλέζων, Νεοζηλανδών, αλλά και Ελλήνων πατριωτών. Ανήμερα, λοιπόν, της μάχης, αλλά και σημαδιακά μετά από 72 χρόνια, οι Γερμανοί βρέθηκαν και πάλι στην πόλη, όχι με τις στρατιωτικές τους στολές, αλλά με Δούρειο Ίππο τα κοστούμια τους.
Την Κυριακή έφθασαν αξιωματούχοι του κρατιδίου της Βάδης – Βυτεμβέργης για εμπορικούς-αναπτυξιακού περιεχομένου- λόγους και τη Δευτέρα τραπεζίτες, οι οποίοι «σκανάρουν» την Πελοπόννησο για να δημιουργήσουν μια τράπεζα χρηματοδότησης μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Ο κάθε, λοιπόν, επαγγελματίας που τρώει «πόρτα» από οποιαδήποτε ελληνική τράπεζα θα πηγαίνει στους Γερμανούς για να εξυπηρετηθεί. Χαράς ευαγγέλια για τους μικρομεσαίους επαγγελματίες, αλλά και τους Γερμανούς τραπεζίτες, που θα τσεπώνουν ελληνικό χρήμα και θα αναπτύσσονται ολοένα και περισσότερο. Θα μου πείτε, τώρα, κι εσύ πού βλέπεις το στραβό, αφού θα υπάρχει κοινή ωφέλεια. Στον κακό μας τον καιρό, θα έλεγα, που τα κάναμε γης Μαδιάμ και τώρα τους υποδεχόμαστε ως σωτήρες, όντας φόρου υποτελείς.
Οι επενδυτές και τραπεζίτες Γερμανοί θα προσλαμβάνουν εργατικό προσωπικό με 450 ευρώ το κομμάτι και η Ελλάδα, λέει, κατά τους πολιτικούς μας, θα περάσει σε φάση ανάπτυξης. Μια χαρά αποικία τους θα γίνουμε, αφού στόχος τους είναι, όχι να στεριώσει η χώρα μας, αλλά να υπεραναπτυχθεί η δική τους, απομυζώντας τις πλουτοπαραγωγικές μας πηγές και τον όποιο πλούτο παράγουμε. Τούτη δε τη φορά που οι Γερμανοί ξανάρχονται, δήθεν ειρηνικά, ισχύει περισσότερο από ποτέ η αρχαία ρήση «φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας». Στην πραγματικότητα, το δώρο τους δεν αποτελεί παρά το μεγαλύτερο όπλο καταστροφής που επινοήθηκε ποτέ. Το όνομα αυτού; Χρήμα.
  Στην πραγματικότητα, το δώρο τους δεν αποτελεί παρά το μεγαλύτερο όπλο καταστροφής που επινοήθηκε ποτέ. Το όνομα αυτού; Χρήμα.

*** H ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

«Τὴ Aγία καὶ Mεγάλη Κυριακὴ τοῦ Πάσχα, αὐτὴν τὴν ζωηφόρον Ἀνάστασιν ἑορτάζομεν τοῦ Κυρίου, καὶ Θεοῦ καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ».
 
Αυτή την ημέρα πανηγυρίζουμε την Αγία Ανάσταση του Κυρίου Ιησού Χριστού και ασπαζόμαστε εν Χριστώ μεταξύ μας, δείχνοντας έτσι την κατάργηση της πρώην έχθρας ανάμεσα σʼ εμάς και τον Θεό και την επανασυμφιλίωσή του μαζί μας, χάρη στο Πάθος του Σωτήρα Χριστού.
Η γιορτή λέγεται Πάσχα και είναι συνώνυμη με το Πάσχα των Εβραίων, που στη γλώσσα τους σημαίνει διάβαση, με την έννοια ότι, ο παθών και αναστάς Ιησούς Χριστός μας πέρασε από την κατάρα του Αδάμ και τη δουλεία του Διαβόλου στην πρώτη ελευθερία και μακαριότητα.
Η δε παρούσα ημέρα της εβδομάδας, που είναι η πρώτη ημέρα από τις υπόλοιπες, αφιερωμένη στην τιμή του Κυρίου, ονομάστηκε, από τη λέξη αυτή, Κυριακή και σʼ αυτή μετάθεσαν οι Απόστολοι την αργία και την ανάπαυση της γιορτής του Σαββάτου του παλιού νόμου.
«Πάσχα σημαίνει πλήρωμα χαράς, βίωμα ειρήνης, εμπειρία πνευματικής ελευθερίας. Πάσχα σημαίνει συμφιλίωση μεταξύ μας και με τον Θεό˙ «συγχωρήσωμεν πάντα τῆ ἀναστάσει καί ἀλλήλους περιπτυξώμεθα» . Πάσχα σημαίνει απελευθέρωση από τον φόβο και την ψύχρα του θανάτου˙ «θανάτου ἑορτάζομεν νέκρωσιν» . Πάσχα σημαίνει απόφαση για αγία ζωή. Πάσχα σημαίνει καινή, καινούργια ζωή, πορεία «ἐν καινότητι ζωῆς», «ἄλλης βιοτῆς, τῆς αἰωνίου, ἀπαρχή». Πάσχα σημαίνει διακαινήσιμο φρόνημα˙ πέρασμα από το αδιέξοδο της στενής ανθρώπινης λογικής στην ανάσα της όντως ζωής˙ από την προσωρινότητα στην αιωνιότητα˙ από την ιστορία στη βασιλεία του Θεού˙ από την πτώση στη σωτηρία και τη χάρη.
Η θριαμβευτική ομολογία της Αναστάσεως του Κυρίου, η επικράτηση του «Χριστός Ἀνέστη» ως χαιρετισμού αυτών των ημερών, η δυναμική επανάληψη των αναστάσιμων ύμνων, τα πλούσια και βαθειά ριζωμένα στην παράδοσή μας πασχαλινά έθιμα, ο χαρακτηρισμός της εορτής ως Λαμπρής περιγράφουν όχι μια γιορτή επιφανειακής χαράς αλλά μια πανήγυρη για ένα ιστορικό και μυστικό γεγονός μοναδικού διαμετρήματος.
Η Ανάσταση του Κυρίου μας αποτελεί τη μεγαλύτερη γιορτή της Ορθοδοξίας. Ο κενός τάφος του Κυρίου αναβλύζει τη συγγνώμη˙ «συγγνώμη γάρ ἐκ τοῦ τάφου ἀνέτειλε», τη χαρά και την ειρήνη˙ «Χαίρετε» καί «Εἰρήνη ὑμῖν» είναι οι χαιρετισμοί του αναστάντος και διατρανώνει τη συντριβή του θανάτου˙ «καί τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωήν χαρισάμενος».
Η Εκκλησία λοιπόν τέτοια μέρα μας καλεί όλους να «λάβουμε φῶς ἐκ τοῦ ἀνεσπέρου φωτός». Μας προσκαλεί όλους σε πανηγύρι πνευματικής χαράς˙ «Αὕτη ἡ ἡμέρα ἥν ἐποίησεν ὁ Κύριος ἀγαλλιασώμεθα καί εὐφρανθῶμεν ἐν αὐτῆ»˙ να «ἀπολαύσωμεν τοῦ συμποσίου τῆς πίστεως καί τοῦ πλούτου τῆς χρηστότητος». Τα πάντα λάμπουν, τα πάντα πανηγυρίζουν, τα πάντα ανακαινίζονται˙ «Νῦν πάντα πεπλήρωται φωτός»
(Μητροπολίτης Μεσογαίας κ.κ. Νικόλαος)

«Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ»
«Αληθώς Ανέστη»: ακούγεται σ’ όλη την Οικουμένη απ’ όλους τους Ορθοδόξους την ημέρα του Πάσχα. Τι σημαίνει αυτό; Ο καθένας το προσλαμβάνει διαφορετικά αλλά ίσως λίγοι είναι αυτοί για τους οποίους το «αληθώς ανέστη» σημαίνει αλλαγή πορείας, πορεία αγιασμού, αποδοχή του Χριστού.
Για τους πολλούς - και δυστυχώς σ’ αυτούς ανήκουμε κι εμείς οι «πιστοί» - το «αληθώς ανέστη» είναι συνώνυμο ενός ανώδυνου «χρόνια πολλά» (κάτι σαν το «happy birthday» ή χειρότερα, είναι το έναυσμα για το γιορτινό τραπέζι. Λίγοι πιστεύουμε αυτό που τα χείλη λένε...
«Αληθώς Ανέστη»: Πόσο επιφανειακά αλήθεια δεχόμαστε την Ανάσταση του Χριστού. Είναι μόνο μια απλή συναισθηματική φόρτιση, μια πρόσκαιρη αίσθηση χαράς; Τραγική απόδειξη: μία εβδομάδα το πολύ μετά την Ανάσταση, όλα «παίρνουν τον κανονικό τους ρυθμό» και το «αληθώς ανέστη» παραμερίζεται.
Δεν έχουμε καταλάβει ακόμα ότι ο «κανονικός ρυθμός ζωής» είναι μόνο ο αναστάσιμος. Δεν έχουμε νιώσει ότι τίποτε πριν από την Ανάσταση δεν ήταν «φυσιολογικό» και ότι μόνο τώρα όλα αποκαθίστανται, όλα αγιάζονται.
«Αληθώς Ανέστη»: ναι, ο Χριστός αναστήθηκε. Και όλοι τώρα μπορούμε να αναστηθούμε. Αρκεί να καταλάβουμε ότι η Ανάσταση δεν σταματά 50 μέρες μετά (αν το κρατάμε κι αυτό, γιατί οι περισσότεροι ξεχνάμε το «Χριστός ανέστη» μετά από 10 μέρες).
Η Ανάσταση είναι γεγονός καθημερινό πλέον. Αυτό πρέπει να το πιστέψουμε, να το καταλάβουμε, να το βιώσουμε. Τότε μόνο η ζωή μας, η ύπαρξή μας θα είναι μια διαρκής επιβεβαίωση της Ανάστασης. Τότε μόνο, η καρδιά και όχι τα χείλη, θα λέει «αληθώς ανέστη».   
xfe.gr
 
***

*** ΑΠΟ  ΤΙΣ  ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ  ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ  ΜΑΣ  :
Πλατεία  Αρφαρών  2013
~ http://snsarfara.blogspot.gr/2013/04/25-2013.html  , Το αγιάζι της ενημέρωσης Πέμπτη 25 Απριλίου 2013 .-
~ ~ http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.gr/2013/04/26-2013.html  , ΑΘΩΝΙΤΕΣ ΜΟΝΑΧΟΙ - ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΣΤΟ ΜΠΟΥΡΟΥΝΤΙ Παρασκευή 26 Απριλίου 2013 .-
~  http://arfara-kalamata-greece.blogspot.gr/2013/04/27-2013.html  , ΤΟ ΠΑΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ : Σάββατο 27 Απριλίου 2013 .-
 ~ http://stamos-dynami.blogspot.gr/2013/04/3-27-2013.html , ΤΟ ΠΑΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ 3 Σάββατο 27 Απριλίου 2013 .-
~ http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.gr/2013/04/27-2013.html , Σάββατο το αγιάζι της ενημέρωσης 27 Απριλίου 2013 ,-
~ http://arfara-messinias-stamos-2010.blogspot.gr/2013/04/27-04-2013.html , ΟΙ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΤΗΣ ΜΟΝΑΧΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ :
Σάββατο 27-04-2013 .-

~  http://snsstamoskal.blogspot.gr/2013/04/28-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Κυριακή 28 Απριλίου 2013, Κυριακή των Βαϊων.
~ http://arfara-messinias-stamos.blogspot.gr/2013/04/29-04-2013.html, Μ. Δευτέρα στο αγιάζι της ενημέρωσης 29-04-2013 .-
~ http://arfara-messinia-stamos.blogspot.gr/2013/04/30-2013.html ,Μ. ΤΡΊΤΗ 30 Απριλίου 2013 το αγιάζι της ενημέρωσης.-

 ANAΡΤΗΣΕΙΣ   ΜΑΪΟΥ 2013 :
~*  http://httpdimmetoparfarablogspotcom.blogspot.gr/2013/04/01-2013.html , ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ το αγιάζι της ενημέρωσης 01 ΜΑΪΟΣ 2013 .-
~* http://snsarfara.blogspot.gr/2013/05/1-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Μ. Τετάρτη 1η Μάη 2013.-
~ http://dimmetoparfara.blogspot.gr/2013/05/m-02-2013.html , M. ΠΕΜΠΤΗ το αγιάζιθ της ενημέρωσης 02- Μαϊου 2013 .-
~ http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.gr/2013/05/03-2013.html ,  ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ στο αγιάζι της ενημέρωσης 03- Μαϊου 2013 .-
~ http://arfara-kalamata-greece.blogspot.gr/2013/05/04-2013.html  , ΜΕΓΑ ΣΑΒΒΑΤΟ 04 ΜΑΪΟΥ 2013 στο αγιάζι της ενημέρωσης .-
~ http://stamos-dynami.blogspot.gr/2013/05/05-2013.html , ΚΥΡΙΑΚΗ  ΠΑΣΧΑ  στο  αγιάζι της  ενημέρωσης 05 ΜΑΪΟΥ  2013.-

~ 

 Ι.Ν. Αγίων Θεοδώρων  Αρφαρών  2013

 ~**  BINTEOΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ...ΒΙΝΤΕΟΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ :
~  http://www.youtube.com/stamos01 , =           2522  video.-
~  http://www.youtube.com/stamatios01 , =        861  video.-
~  http://www.youtube.com/vlasiskal , =            909    video.-
                                                         Σύνολο  :  4292     βίντεο ανηρτημένα .-


*** ΛΑΜΠΡΗ ..... ΑΓΙΟΝ  ΠΑΣΧΑ   ,,, ΣΤΟ  ΑΡΦΑΡΑ  ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ  2013 Φωτογραφίες :

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
** ΜΕΝΟΥΝΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΖΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ 2012 - 20133 : ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ  
~* http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2012/11/blog-post_21.html, Τετάρτη, 21 Νοεμβρίου 2012 , ΜΕΝΟΥΜΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΖΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ .- (1)  .-
** http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2012/11/blog-post_22.html, Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2012 , ΜΕΝΟΥΜΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΖΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ .- (2)
~**
http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2012/11/3.html, Παρασκευή, 23 Νοεμβρίου 2012 , ΜΕΝΟΥΜΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ (3) .-
~**
http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2012/11/4.html, Σάββατο, 24 Νοεμβρίου 2012 , ΜΕΝΟΥΜΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΖΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ (4) .-
~**
http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2012/11/5.html, Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2012 , ΜΕΝΟΥΜΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΖΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ (5) .-
~**
http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2012/11/6.html, ΜΕΝΟΥΜΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΖΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ (6) : Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012 ,.-
~**
http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2012/11/7.html, Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012 , ΜΕΝΟΥΜΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΖΟΥΜΕ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ .
~**
http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2012/12/8_18.htmlΜΕΝΟΥΜΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΖΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ (8) .- ,
~**
http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.gr/2013/01/19-20-01-2013.html, ΜΕΝΟΥΜΕ ΖΟΥΜΕ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ , ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Σ/Κ 19 και 20 -01 -2013 στο Χιονοδρομικό Χελμού Καλαβρύτων.- (9).-
*** ***
http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.gr/2013/02/9-10-2013.html , ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ -video , Σ/Κ 09καί 10Φεβρουαρίου 2013 .-(10).-
~** http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2013/02/blog-post.html , ΜΕΝΟΥΜΕ ΖΟΥΜΕ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ !!!! διαδρομές - εκδρομές ...... περιηγήσεις.....
Επίσκεψη στα Φιλιατρά γιορτή αγιορτή Αγίου Χαραλάμπου ,Μιά ημερήσια διαδρομή ,Σάββατο 09 Φεβρουαρίου 2013 .- (11) .-
~** http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2013/03/27-2013.html , ΜΕΝΟΥΜΕ ΖΟΥΜΕ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ :
Τετάρτη 27Μαρτίου 2013 .- (12α)

~** http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2013/02/19-2013.htmln , ΜΕΝΟΥΜΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΖΟΥΜΕ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ .-
~*
http://arfara-kalamata-greece.blogspot.gr/2013/03/28-2013.html , Η Ελλάδα μέσα από φωτογραφίες28 Μαρτίου 2013 .-
~ http://vlasiosarfara.blogspot.gr/2013/04/20-21-2013_22.html ,Σαββατοκύριακο 20 καί21 Απριλίου Διαδρομές - διήμερη εκδρομή στην Βοιωτία και Β. Εύβοια 2013, ΜΕΝΟΥΜΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΖΟΥΜΕ καί ΜΑΘΑΙΝOΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ.-
 ~ http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2013/04/23-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου